Ubisoft susține că microtranzacțiile fac jocurile mai distractive…

Ubisoft susține că microtranzacțiile fac jocurile mai distractive…

Timp de citit: 3 minutes

În raportul său financiar anual 2024-2025, Ubisoft prezintă o imagine destul de șifonată, dar este gata să revină în 2026 și 2027, mizând pe jocuri a căror lansare a fost amânată. Compania sustine ca această amânare este necesară “pentru a asigura calitatea produselor”. În timp ce venitul net a scăzut puternic, de la 252 de milioane de euro până la minus 70 de milioane de euro, compania este optimistă in ceea ce privește viitorul apropiat.

Totuși, aceasta nu este partea controversată a documentului. La începutul secțiunii “Model și strategie de afaceri de grup”, Ubisoft scrie:

“Ubisoft se angajează să creeze un mediu gaming de calitate în care jucatorii se pot bucura pe deplin de experiența de joc împreună cu prietenii lor, în deplină siguranță. Acest lucru necesită adoptarea unor politici de monetizare și implicare care să respecte experiența jucătorului și să fie sustenabile pe termen lung. La Ubisoft, regula de aur, atunci când dezvoltă jocuri premium, este să le permită jucătorilor să se bucure de jocul premium fără a fi necesar de cheltuieli extra pentru o experienta la superlativ. Sistemul nostru de monetizare din jocurile premium înseamnă mai multă distracție pentru jucători, permițându-le să-și personalizeze avatarurile sau să progreseze mai repede, însă acest lucru este întotdeauna opțional.”

Gamerii nu ar clasifica niciodata microtranzacțiile drept un lucru distractiv

S-a scris deja destul de mult pe această temă. Windows Central l-a numit “poate cel mai neinspirat citat din istoria jocurilor pe calculator”. PC Gamer a scris că microtranzacțiile sunt “un lucru pe care gamerii nu l-ar clasifica niciodată drept distractiv”. Sentimentul general de pe rețelele de socializare a fost să-și bată joc de Ubisoft, o companie care a făcut nici un efort pentru a câștiga simpatia amatorilor de gaming în ultimii ani. Anul trecut, “Directorul de monetizare” al companiei s-a referit la gameri drept “oameni indecenți”, iar opoziția fermă a companiei față de inițiativa Stop Killing Games nu îi oferă, nici ea, vreo bila albă.

Un punct de vedere ceva mai nuanțat asupra observațiilor Ubisoft

Este adevărat că unii jucători se bucură de experiențele oferite de microtranzacții, chiar și în așa-numitele jocuri “premium” și care functioneaza dupa modelul “pay to play”, nu free-to-play. Articolele cosmetice și microtranzacțiile similare sunt achiziții populare chiar și în titluri precum Monster Hunter Wilds și Path Of Exile. Dacă vrei să dai vina pe cineva pentru existența continuă a microtranzacțiilor în jocurile premium dă vina pe cei care le cumpără.

Acestea fiind spuse, este cu siguranță adevărat că aceste obiecte/servicii ar putea fi disponibile ca parte intergrală a jocului. Gamerii sunt conștienți, de mult timp, de eforturile industriei de gaming de a măcelări practic produsul oferit prin eliminarea unor fragmente de conținut care vor fi oferite ca microtranzacții. Spre deosebire de trecut, cand aceste fragmente ar fi fost incluse în pachetul de bază al jocului, in prezent, ele sunt oferite contra cost. Din acest punct de vedere, este foarte ușor să te înfurii, pe bună dreptate, din cauza remarcilor Ubisoft.

Microtranzacțiile si efectul lor asupra experienței jucatorilor

Microtranzacțiile nu sunt diavolul; nu intrinsec, cel puțin. Atunci când sunt implementate corect, în special în jocuri “free to play” precum Warframe sau Phantasy Star Online, ele pot îmbunătăți, cu siguranță, experiența jucătorilor. În cele din urmă, dacă microtranzacțiile aferente unui joc sunt corecte sau abuzive va depinde de dezvoltatorii jocului în cauză, de cât conținut (și ce calitate a conținutului) oferă pentru prețul inițial cerut și de prețul funcțiilor suplimentare. Nu este un aspect care poate fi catalogat ca fiind negativ dar nici pozitiv. Cel puțin nu într-un mod responsabil.

În ceea ce privește Ubisoft, în mod specific, majoritatea jucătorilor au o părere foarte proastă despre practicile de monetizare ale companiei, ceea ce face ca replica “regula de aur… este să le permitem jucătorilor să se bucure din plin de joc fără a fi nevoiți să cheltuiască mai mult” să sune complet ridicol. În Assassin’s Creed Shadows, cea mai recentă versiune majoră a companiei (care se precomanda la prețul de 70 de euro), jucătorii trebuie să achiziționeze și să cheltuiască o monedă premium pentru a debloca obiecte cosmetice pentru personalizarea personajul principal. Este același tip de conținut care ar fi fost deblocat prin activități incluse în joc, în edițiile Assassin’s Creed anterioare.

Exemplul perfect al modelului de monetizare pe care gamerii au ajuns să-l deteste

În timp ce alte companii, inclusiv EA, Activision și Capcom, au făcut lucruri similare, Ubisoft este cu siguranță exemplul perfect al modelului de monetizare pe care gamerii au ajuns să-l deteste. Iar, venind de la Ubisoft, declarații precum cea că microtranzacțiile fac jocurile mai distractive sunt deosebit de iritante. Își vor schimba oare companiile precum Ubisoft modul de acțiune in urma protestelor provocate de acest eveniment? Probabil că nu. Nimic altceva decât un boicot total nu va forța, probabil, o schimbare radicală în industrie. Este o realitate ce ar trebui să pună gamerii pe gânduri înainte de a finanța următoarea lansare “și mai distractivă”.

Surse: windowscentral.com, www.pcgamer.com.

Leave a Reply