Imprimantă multifuncțională – Top 3 opțiuni

Timp de citit: 7 minutes

Vrei o imprimantă multifuncțională care scanează, tipărește, copiază, care poate trimite chiar și faxuri? Vrei să ai parte de costuri reduse pentru consumabile? În continuare, vei descoperi un top al celor mai bune produse, vei ști cum să-l alegi pe cel potrivit pentru necesitățile tale și cum să-l folosești optim pentru a te putea bucura de el o perioadă cât mai lungă.

1. Cea mai bună imprimantă multifuncțională – Clasificare TOP 3

Imprimanta multifuncțională este un dispozitiv care înglobează mai multe aparate, aducând ca principale avantaje economia de spațiu și productivitatea sporită. Echipamentul poate fi întâlnit în marile companii, în birouri ale unor afaceri mici și mijlocii, dar și în locuințele private. Imprimantele cele mai populare sunt inkjet și laser. Funcția lor de bază este cea de imprimare, iar funcțiile suplimentare sunt scanarea, copierea și trimiterea faxurilor. Specialiștii recomandă achiziționarea unei imprimante multifuncționale, pentru că, oricât de costisitor ar fi, tot este mai ieftin decât toate aparatele pe care le cuprinde, cumpărate separat. 

ProdusMultifuncționala Second Hand Laser Duplex Monocrom LEXMARK X364DN, A4, 33 ppm, Rețea, USB, 1200 x 1200 dpi, Toner Nou 3kMultifuncționala Laser Color Fax Samsung SL-C4060, A4, 40 ppm, 600 x 600 dpi, Duplex, Copiator, Scaner, USB, Rețea, Second HandMultifuncționala HP Second Hand Laser Color CM6030mfp, A3, A4, 600 x 600 dpi, Duplex, Copiator, Scanner, Fax, Rețea, USB
CaracteristiciMultifuncționala oferă numeroase funcții: de imprimare, scanare, copiere, trimitere de fax și imprimare duplex
Are dimensiuni 373 x 508 x 570 mmPrima pagină se printează în 7 secunde
Viteza de copiere este de 32 ppm
Multifuncționala este de tip laser, are dimensiuni 420 x 453 x 529 mm, greutate 33 kg și putere consumată de 600W
Modul de tipărire este color
Viteza de printare color este de 40 ppm, iar cea alb-negru tot de 40 ppm
Printează prima pagină în 8 secunde
Multifuncționala oferă printări A3 și A4
Funcționează cu tehnologia de tip laser
Modul de tipărire este color
Viteza de printare color este de 31 ppm, iar cea alb-negru tot de 31 ppm
Are dimensiunile 1194 x 635 x 704 mm, greutate de 140 kg și putere consumată de 1050W
PROTonerul imprimantei are capacitate de 3000 de pagini
Prima pagină se printează destul de rapid
Are memorie RAM mare
Are o greutate mică și poate fi transportată dintr-un loc în altul
Printează rapid și eficientPanoul tactil se utilizează ușor
Este excelentă și pentru uzul casnic
Poate printa diferite tipuri de materiale (hârtii, plicuri, cărți de vizită, folii transparente)
Este o imprimantă color, ușor de instalat
Permite imprimare rapidăEste ideală pentru mediul business
Oferă rezultate de calitate
ContraPrintează doar în format A4Nu are conectivitate wirelessSe livrează fără cabluri
Vezi AICI prețVezi AICI prețVezi AICI preț

1.1. Cea mai bună imprimantă multifuncțională color

O imprimantă multifuncțională color are numeroase avantaje: productivitate ridicată, costuri reduse, calitate superioară a imprimării și securitate sporită. Tot mai populară în rândul utilizatorilor, imprimanta de acest tip oferă posibilitatea de a scana, copia texte, acte, fotografii, de a trimite faxuri. Sunt utilizate în companii mari, în firme, pentru afaceri sau proiecte personale, dar și pentru proiectele școlare. Aceste imprimante sunt de generație nouă, înlocuindu-le pe cele clasice, sunt mai rapide și oferă o calitate incontestabilă a culorilor.

Imprimanta Second Hand HP Laser Color LaserJet Professional CP5225DN, A3, 20 ppm, 600 x 600dpi, USB, Rețea

Vezi AICI preț

Imprimanta multifuncțională color de tip laser este destinată uzului profesional și are următoarele caracteristici: format A3, funcții de imprimare, viteză de printare color de 20 ppm, viteză de printare alb/negru de 20 ppm, dimensiuni 862 x 1066 x 370 mm.

            AVANTAJE                DEZAVANTAJE
permite imprimare duplex
este eficientă indiferent de locul în care este folosită
se livrează fără cabluri
nu are multe funcții

Multifunctionala Samsung Laser Color SL-C4060, A4, 40 ppm, 600 x 600 dpi, Duplex, Copiator, Scanner, Fax, USB, Rețea, Second Hand

Vezi AICI preț

Imprimanta multifuncțională este imprimantă, copiator, scanner, fax, fiind dotată cu tehnologie de tip laser. Viteza de printare alb / negru și color este de 40 ppm. Are dimensiuni 420 x 453 x 529 mm și greutate de 33 kg.

            AVANTAJE                DEZAVANTAJE
are greutate mică
este performantă și are viteză bună
are funcții numeroase
nu are conectivitate wireless

Imprimanta Laser Second Hand Color Brother HL-L9310CDW, A4, 31 ppm, 600 x 600 dpi, Wi-Fi, USB, Rețea

Vezi AICI preț

Imprimanta are și funcție de imprimare duplex, modul de tipărire este color, viteza de printare este de 31 ppm, iar dimensiunile dispozitivului sunt 441 x 486 x 313 mm.

            AVANTAJE                DEZAVANTAJE
are conectivitate wirelessnu permit format A3
nu are funcție de copiator, scanner și fax

1.2. Cea mai bună imprimantă multifuncțională monocrom

Imprimantele multifuncționale monocrome sunt echipamente utile în orice birou, pentru că prin intermediul lor pot fi realizate operațiuni diverse, care ajută la activitatea de birotică. Aceste aparate pot printa la viteză foarte mare documente, alb-negru, putând oferi și servicii de scanare, copiere sau fax. 

Multifuncționala Laser Second Hand Monocrom HP M3035 MFP, Duplex, A4, Fax, Copiator, Scanner, 35 ppm, 1200 x 1200, USB, Rețea

Vezi AICI preț

Dispozitivul are numeroase funcții importante, tehnologie laser, tipărire monocrom, format A4, prima pagină o scoate în 10 secunde, este excelentă pe diferite medii de printare, are greutate 27,5 kg.

            AVANTAJE                DEZAVANTAJE
copierea, scanarea și imprimarea sunt rapide
este de calitate și foarte eficientă
are spațiu de stocare integrat
procesorul este puternic
are panou LCD touchscreen cu grafică alb-negru
se livrează fără cabluri

Multifuncționala HP Second Hand Laser Monocrom M148dw, A4, 1200 x 1200 dpi, Duplex, Copiator, Fax, Scanner, USB, Rețea, Wireless, Toner și Unitate Drum Noi

Vezi AICI preț

Multifuncționala second-hand este de tip monocrom, cu imprimare laser, are dimensiunile 403 x 624.4 x 455.6 mm și greutatea de 10 Kg.

            AVANTAJE                DEZAVANTAJE
are toner și unitate noi
oferă numeroase funcții
este ușoară
nu are scanner

Multifuncționala Ricoh Second Hand Laser Monocrom SP311SFN, Duplex, A4, 30ppm, 1200 x 600 dpi, Scanner, Copiator, Fax, Rețea

Vezi AICI preț

Multifuncționala are mod de tipărire monocrom și următoarele caracteristici: viteză de printare alb / negru 30 ppm, rezolutie la printare 1200 x 600 dpi, dimensiunile 405 x 392 x 390 mm, greutate 15 kg.

            AVANTAJE                DEZAVANTAJE
are multiple funcții
viteza de printare este mare
este ușoară și poate fi mutată rapid din loc
raportul calitate – preț este excelent
printează doar format A4

2. Cum alegi cea mai bună imprimantă multifuncțională

Alegerea unei imprimante multifuncționale trebuie să se facă în deplină cunoștință de cauză. De preferat este să se țină cont de părerile altor clienți mulțumiți și de sfaturile specialiștilor, însă nu este deloc greșit să se aibă în vedere și unele aspecte importante, cum ar fi viteza de tipărire bună, costul redus al consumabilelor, tehnologia imprimantei, conectivitatea, nivelul de zgomot, prețul, producătorul etc.

  • Tipul de imprimantă multifuncțională. Pe piață există diferite tipuri de astfel de echipamente, evidențiindu-se cele cu laser și cele cu jet de cerneală. Imprimanta cu laser are avantajul unei cantități mari de tipărituri, de regulă fiind doar alb-negru. Tehnologia inkjet permite tipărirea fotografiilor de mare calitate, utilizându-se și hârtie lucioasă sau mată. Pentru birou alegerea potrivită este imprimanta multifuncțională cu laser;
  • Funcții. O imprimantă multifuncțională ar trebui să aibă cât mai multe funcții pentru a putea acoperi toate nevoile într-un birou sau acasă. Printre funcțiile unui astfel de dispozitiv se numără: copiere, scanare, fax, duplex, ADF;
  • Culoare. Imprimantele multifuncționale pot fi color sau monocrome. Cele color consumă rapid un cartuș, recomandându-se atunci când chiar este nevoie de a imprima color, pe când cele monocrome sunt mai durabile, tonerul lor putând fi utilizat foarte mult timp, fără probleme;
  • Formatul hârtiei printate. Unele echipamente pot printa și în format A3 sau A6, însă majoritatea dintre imprimantele multifuncționale folosesc format A4;
  • Tipul de conectivitate. Alegerea potrivită este o imprimantă multifuncțională care se poate conecta wireless (fără fir, dar prețul este mai mare), USB (permite conectarea prin cablu), în rețea (este mai potrivită pentru birouri, în firme și companii);
  • Consumabilele. Imprimantele multifuncționale pot avea cartuș sau toner. Pentru a fi sigur că va avea la dispoziție și posibilitatea de a folosi modele de cartuș sau de toner de la alte firme, cumpărătorul trebuie să se intereseze dacă modelul ales suportă și astfel de produse.

3. Mărci recomandate de Interlink.ro

Pentru a avea siguranță că imprimanta de la birou sau cea de acasă funcționează excelent, magazinul Interlink.ro pune la dispoziția tuturor clienților produse de cea mai bună calitate, fabricate de branduri de renume, cu performanțe, dotate cu tehnologii moderne, la prețuri accesibile.

3.1. Marca HP

Marca HP aparține unei companii americane de tehnologie a informației. A fost înființată în California, în Palo Alto, în 1939. Brandul este considerat cel mai mare vânzător din lume de produse PC, depășindu-și rivalii. În 2010 deținea 32,6 % din piața mondială de servere. În România, compania deține un centru de servicii în București, din 2005. 

3.2. Marca Samsung

Samsung a apărut în 1938, în Coreea, ca o mică societate comercială, cu 40 de angajați.  Din anii 90 compania s-a dezvoltat ca și corporație internațională, supraviețuind fără a fi atinsă de criza din 1997-1998 din Asia. Samsung Electronics a depășit rapid Sony, ajungând unul dintre cele mai populare branduri de electronice din lume. 

3.3. Marca Lexmark

Marca Lexmark își are începuturile în anul 1991, în Lexington, Kentucky. Compania are domenii diverse de activitate, fiind considerată un lider global în producerea de imprimante și în soluții și servicii de securitate. Deviza companiei este să creeze clienți pe viață, prin oferirea unor produse cu calitate excepțională și prin implementarea unei responsabilități sociale față de mediul înconjurător și față de comunitate. 

4. Cum se folosește o imprimantă multifuncțională și alte detalii utile

Imprimantele pot funcționa cu diferite tipuri de tehnologii de imprimare, dintre care cele inkjet și cele laser sunt cele mai populare. Imprimantele inkjet sunt de dimensiuni mai mici, dar se pot folosi perfect pentru a realiza poze de calitate, putând să printeze excelent pe mai multe tipuri de hârtie sau de materiale. Sunt ideale pentru folosire acasă și se pot instala pe birou, lângă calculator, pe masă sau o comodă. Într-adevăr, trebuie menționat faptul că au nevoie de mai mult tuș. Imprimantele laser se folosesc la fel de ușor, au dimensiuni mai mari și sunt mai utile mai degrabă la birou.

Pentru a avea rezultate cât mai bune este importantă hârtia folosită, care trebuie să fie neapărat una adecvată. Cartușele și tonerele originale sunt mai bune, dar mai scumpe. Când cartușele s-au golit, un specialist este cel mai indicat pentru a le umple. Operațiunea se poate face și acasă, dar cu grijă, ținând cont de recomandările producătorului, ce pot fi consultate în manualul tehnic al imprimantei. 

În concluzie, o imprimantă multifuncțională poate fi cea mai bună alegere pentru o persoană care vrea să nu cheltuiască mult prin achiziționarea diferitelor aparate, avându-le astfel pe toate la un loc (fax, scaner, duplex, ADF, copiator). 

5. Întrebări și răspunsuri frecvente despre imprimante multifuncționale

Cum alegi cea mai bună imprimantă multifuncțională?

Cea mai bună imprimantă multifuncțională trebuie aleasă în funcție de activitatea pe care urmează să o desfășoare persoana în cauză, ținând cont de criterii importante: tip, conectivitate, culoare, consumabile, funcții, formatul hârtiei, capacitatea de printare și viteza etc. 

Care este cea mai bună imprimantă multifuncțională: cu jet sau cu laser?

Ambele au avantaje și dezavantaje. Imprimantele cu jet de cerneală nu este foarte rapidă, dar imprimă mult mai bine detaliile. Imprimatele cu laser sunt mult mai rapide, dar mai scumpe și nu sunt potrivite pentru poze. 

De câte tipuri poate fi conectivitatea unei imprimante multifuncționale?

Conectivitatea poate fi de trei feluri: USB, în rețea și wireless.

Ce este o imprimantă multifuncțională?

Imprimanta multifuncțională este un echipament care reunește mai multe funcții: copiere, scanare, imprimare duplex, fax, luarea colilor din teanc și scanarea automată.

Care sunt cele mai populare imprimante multifuncționale de pe piață?

Cele mai populare imprimante multifuncționale de pe piață sunt cele laser și cele inkjet.

Cel mai bun laptop business

Timp de citit: 8 minutes

Vrei să lucrezi mai eficient la birou și ai nevoie de un laptop business de top? Vrei să-ți desfășori lejer treaba fără blocaje sau erori? În continuare, vei descoperi un top al celor mai bune produse noi, refurbished sau second-hand, vei ști cum să alegi produsul de care ai mare nevoie și cum să-l folosești o perioadă cât mai lungă de timp. În plus, vei putea să primești răspunsuri la unele întrebări pe care poate ți le pui cu privire la acest subiect. 

1. Cel mai bun laptop business – Clasificare TOP 3

Laptopul business este un dispozitiv care permite navigarea pe Internet, cu o capacitate mare de rulare a diferitelor programe și aplicații, cu ajutorul căruia se poate lucra în orice loc, chiar și dincolo de birou, fără să fie necesar să se introducă într-o priză. În comerț există diferite tipuri de laptopuri business, iar acest lucru ar putea să facă dificilă alegerea unui produs optim, așa că un cumpărător inteligent ar putea începe lejer de la consultarea unui top al celor mai bune produse de acest tip. 

ProdusLaptop Second Hand Microsoft Surface 1769, Intel Core i5-7300U 2.60GHz, 8GB DDR3, 256GB SSD, 13.5 Inch 2256 x 1504 TouchScreen, WebcamLaptop Refurbished DELL Latitude 7490, Intel Core i7-8650U 1.90 – 4.20GHz, 8GB DDR4, 240GB SSD, 14 Inch Full HD LED, Webcam + Windows 10 HomeLaptop Nou HP 17-CN0, Intel Core i7-1165G7 1.20-4.70GHz, 8GB DDR4, 1TB HDD, 17.3 Inch HD+ TouchScreen, Windows 11 Home, Natural Silver
CaracteristiciLaptopul are rezoluție 2256 x 1504Diagonala este de 13.5 inchiDisplay-ul vine cu o tehnologie LED Edge LightingProcesorul face parte din familia Intel Core i5Memoria RAM este DDR3, capacitatea de 8GBAre o greutate de 1,25 kgDimensiunile sunt 308.1 x 14.5 x 223.3 mmLaptopul are o rezoluție de 1920 x 1080Diagonala este de 14 inchiTehnologia display-ului este Anti-Glare LEDProcesorul face parte din familia Intel Core i7Memoria RAM este DDR4, iar capacitatea de 8 GBAre porturi USB, RJ-45, ieșire audio, HDMIDimensiunile laptopului sunt 331 x 220.9 x 17.9 mmLaptopul are rezoluție de 1600 x 900, diagonală de 17.3 inchi, model procesor i7-1165G7Memoria RAM este DDR4, capacitatea RAM de 8 GB, HDD cu capacitate de 1 TB și tip de stocare de HDDAre 2 porturi USB 3.0, ieșire audio și HDMIPoate fi conectat wireless
PROPermite comunicarea de tip wireless și bluetoothImaginile sunt suficient de clare și nu obosesc ochiiCuloarea și designul sunt plăcute și eleganteAsigură performanțe ridicatePermite comunicarea wireless și bluetoothAre cititor de carduriAre rezoluție mareOferă imagine clară cu detalii deosebiteAre o performanță bună pentru mediul businessVine cu o tehnologie a ecranului antiorbireAre un design elegant și o culoare deosebită pentru orice tip de businessEste performantNu este greu și poate fi transportat ușor dintr-un loc în altulAre procesor Intel, ideal pentru un laptop de tip business
ContraEste un laptop la mâna a doua și se livrează fără soft instalatNu are ecran tactilPrețul este mai mare
Vezi AICI prețVezi AICI prețVezi AICI preț

1.1. Cel mai bun laptop business nou

Un laptop business nou este una dintre cele mai populare alegeri în mediul office din mai multe privințe. Oferă o durabilitate mare, are avantajul faptului că vine dotat cu ultimele tehnologii în acest domeniu, greutatea este mai mică, putând fi ușor de transportat și de mânuit, performanțele sunt, cu siguranță, de top, autonomia bateriei mult mai sporită comparativ cu laptopurile second-hand etc.

Laptop Gaming Nou HP Victus 15-FA0031

Vezi AICI preț

Laptopul are un display cu rezoluție de 1920 x 1080, diagonală de 15.6 inch, procesor Intel, capacitate RAM de 8 GB, stocare SSD, placă video dedicată.

AVANTAJEDEZAVANTAJE
are rezoluție și diagonale excelente pentru un laptop businesseste eficient la locul de muncăpoate fi folosit și la gamingprețul este ridicatnu se dau informații cu privire la autonomia bateriei

Laptop Nou Lenovo IdeaPad 5 15ITL05

Vezi AICI preț

Laptopul are rezoluție 1920 x 1080, diagonala de 15.6 inch, procesor Intel, stocare SSD, placă video onboard, conectare wireless.

AVANTAJEDEZAVANTAJE
culoarea este deosebităeste fiabil și performanteste robust și face față utilizării intensefuncționează rapid și fără problemeprețul este mai mare

Laptop HP 17-CN0053

Vezi AICI preț

Laptopul are display cu rezoluție 1920 x 1080, diagonală de 17.3 inch, procesor Intel, capacitate RAM de 12 GB, tip de stocare SSD și HDD, greutate de 2,5 kg.

AVANTAJEDEZAVANTAJE
are viteză mare de copiere de pe USBoferă memorie RAM mare, de 12 GBprocesorul are viteză marenu are placă video dedicată

1.2. Cel mai bun laptop business refurbished

Laptopurile refurbished sunt foarte avantajoase, având prețul mai mic comparativ cu un dispozitiv nou și fiind preferate și de companiile care vor să investească eficient. Riscul ca ele să nu meargă este inexistent, pentru că echipamentele sunt readuse la starea inițială de producător pentru a fi repuse în vânzare, pentru a fi în conformitate cu produsul original. 

Laptop Refurbished DELL Latitude 7490

Vezi AICI preț

Laptopul are diagonală de 14 inch, ecran antiorbire, procesor Intel, capacitate RAM de 8 GB, tip de stocare SSD, dimensiuni 331 x 220.9 x 17.9 mm.

AVANTAJEDEZAVANTAJE
are procesor cu viteză foarte mare, de generație recentăoferă 3 porturi USBpermite conectarea Bluetoothnu are unitate optică

Laptop Refurbished HP Elite X2 1013 G3

Vezi AICI preț

AVANTAJEDEZAVANTAJE
procesor cu viteză bună este ușor și simplu de manevratmemorie RAM de 8GBlayout-ul tastaturii este în franceză

Laptop Refurbished Toshiba Portege Z30t-C-145

Vezi AICI preț

Laptopul are tehnologie LED pentru display, diagonală 13.3 inch, procesor Intel, capacitate RAM de 8 GB, tip de stocare HDD, cititor de carduri, cameră web, greutate de 1,30 kg.

AVANTAJEDEZAVANTAJE
are diferite tipuri de porturieste ușor și simplu de transportatare touchscreenraportul calitate – preț este foarte bunnu este un produs nou-nouț

1.3. Cel mai bun laptop business second-hand

Cele mai bune laptopuri business second-hand sunt cele care reușesc cu succes să ofere performanță, eficiență și posibilitatea de a nu investi sume mari. Într-adevăr, laptopurile second-hand pot avea semne de uzură evidente, însă pot fi alegerea potrivită atunci când este cea mai mare nevoie de ele și nu se pot cumpăra unele noi-nouțe. 

Laptop Second Hand Dell Precision 3510

Vezi AICI preț

Laptopul second-hand are diagonală de 15.6 inch, tehnologie display FullHD Led, procesor Intel, capacitate RAM de 16 GB, diferite tipuri de porturi.

AVANTAJEDEZAVANTAJE
are display cu diagonală mareare memorie mare, de 16 GBeste performantprezintă urme de uzură pe displayse livrează fără soft instalat

Laptop Second Hand HP EliteBook 840 G5

Vezi AICI preț

Laptopul are display cu rezoluție 1366 x 768, diagonală de 14 inch, procesor Intel din generația a 7-a, capacitate RAM de 8 GB, dimensiuni 338 x 237 x 19 mm.

AVANTAJEDEZAVANTAJE
asigură vizibilitate foarte bunăpermite conexiune Bluetoothare memorie bună pentru un laptop businessse livrează fără soft instalat

Laptop LENOVO ThinkPad L450

Vezi AICI preț

Laptopul are diagonală de 14 inch, display cu tehnologie Anti-glare LED backlight, procesor Intel, dimensiuni 344 x 233 x 36 mm.

AVANTAJEDEZAVANTAJE
este durabil și fiabileste silențios și are rată mare de citire și de scriereoferă numeroase porturi USB 2.0, RJ 45, RJ 11, VGA, ieșire audio, microfonse livrează fără soft instalat

2. Cum alegi cel mai bun laptop business

Pe piață există laptopuri business accesibile pentru toate buzunarele, indiferent de domeniul în care cumpărătorul activează. Astfel, alegerea optimă trebuie să țină cont de recomandările profesioniștilor, dar și de bugetul aflat la dispoziție, precum și de unele aspecte considerate de specialiști esențiale. Printre criteriile ce trebuie avute în vedere sunt amintite:

  • Tipul de laptop. În funcție de portabilitate, de autonomia bateriei, de dimensiuni sau convertibilitate se poate opta pentru modelul clasic /ultrabook sau pentru laptopul 2 in 1. Nu poate fi uitată nici o altă clasificare a acestor produse, și anume laptopuri noi, second-hand sau refurbished. Dacă laptopurile noi sunt cele ce nu au fost utilizate niciodată, având numeroase avantaje de necontestat, cele refurbished sunt laptopuri asemănătoare cu cele noi, dar cu mai multă personalitate. Produsele second-hand pot veni cu anumite semne de uzură și cu unele probleme, așa că trebuie mai multă atenție în alegerea lor;
  • Dimensiunea laptopului. Există diferite tipuri de diagonale ce se pot potrivi unui laptop pentru business-uri, și anume de 11-12, 13-14, 15, 17 inch și chiar mai mari de atât. Cea mai populară este considerată a fi diagonala de 14 inch, pentru că permite tastarea ușoară, iar laptopul poate fi ușor de transportat dintr-un loc în altul, este eficient și are un preț mai bun. Produsele cu diagonala de 15 inch sau peste sunt mai greu de transportat și sunt indicat de folosit la birou sau acasă;
  • Procesorul laptopului. Cele mai bune dispozitive pentru a activa în domeniul business sunt cele care au procesor Intel, reprezentând idealul de performanță și preț. Procesoarele AMD sunt potrivite pentru cei care au nevoie de editare text, de navigare pe Internet și pentru multimedia, iar procesoarele Atom, Celerom sau Pentium nu ar putea fi o alegere optimă pentru birou;
  • Memoria RAM și capacitatea de stocare. Alegerea potrivită trebuie să aibă în vedere o memoria RAM de cel puțin 8 GB (în niciun caz de 2 GB pentru că este insuficientă). Cea mai des întâlnită recomandare este laptopul cu sistem de stocare SSD, cele de tip HDD fiind pe cale de dispariție. Capacitatea acesteia trebuie să fie de cel puțin 128 GB;
  • Display-ul. Un laptop business bun trebuie să aibă un ecran cu o vizibilitate bună, ideal rezoluția trebuind să fie Full HD. Imaginile vor fi clare pentru a putea lucra, iar ecranele tactile, deși sunt de ultimă generație, nu sunt considerate o caracteristică tehnică ce poate face diferența, deoarece nu prea va fi nevoie să fie utilizate. 

3. Mărci recomandate de Interlink.ro

În magazinul Interlink.ro pot fi găsite laptopuri business noi, refurbished sau second-hand de calitate, performante și robuste, fabricate de producători renumiți, cum ar fi HP, DELL sau Microsoft. 

3.1. Marca HP

Această marcă este americană, cu sediul în Palo Alto, California, care a fost înființată în 1939. Este specializată în fabricarea calculatoarelor personale, a laptopurilor, imprimantelor și altor produse electrice, fiind considerat cel mai mare furnizor de tehnologii la nivel global. În România, în 2010, avea un număr de 2500 de angajați dintr-un total mondial de 300000. 

3.2. Marca DELL

DELL este o marcă fondată în 1984 în Texas, care în prezent vinde PC, servere, dispozitive de stocare de date, software, televizoare etc. Și-a dorit să înțeleagă mai bine necesitățile clienților săi, să le ofere soluții noi. Compania este axată pe protejarea mediului înconjurător, pe protejarea împotriva discriminării la locul de muncă, pe accesul copiilor la educație și pe multe alte proiecte de interes social. 

3.3. Marca Microsoft

Microsoft este o companie americană înființată pe 26 noiembrie 1976, de către Bill Gates și Paul Allen. Considerată cel mai mare producător de software din lume, Microsoft reușește să impresioneze utilizatorii săi prin performanțe, calitate, durabilitate și diferite tehnologii de top. 

4. Cum se folosește cel mai bun laptop și alte detalii utile

Laptopul achiziționat trebuie să fie folosit în conformitate cu indicațiile producătorului, în caz contrar pot apărea diferite probleme ce ar putea duce la apariția unor defecțiuni minore sau majore. Aparatul va fi așezat pe masă sau pe birou, la depărtare de lichide sau substanțe care ar putea să ducă la deteriorarea sa. 

Este important ca pe durata folosirii sale să se evite loviturile, șocurile și vibrațiile, mai ales când laptopul este pornit. Dispozitivul nu trebuie așezat lângă o sursă de încălzire pentru a-l feri de supraîncălzire și nici nu va fi expus temperaturilor scăzute, acest lucru putând favoriza descărcarea rapidă a bateriei. 

Praful poate pătrunde peste tot, așa că este indicat ca laptopul să nu fie expus unui astfel de mediu, pentru că ar putea să se strice. Circuitele sau ventilatorul sunt cele mai expuse. Din când în când ele trebuie să fie curățate, de preferință de către un specialist. Se poate utiliza un aspirator pentru a scoate praful sau un spray cu aer comprimat, special pentru o astfel de operațiune. 

Laptopul nu trebuie ținut activ 24 din 7 pentru că acest lucru ar putea să ducă la apariția unor probleme legate de modul în care se va comporta pe viitor. Ar fi bine ca atunci când este transportat dintr-un loc în altul să se utilizeze o geantă care-l va proteja și îl va menține într-o poziție corectă. 

În concluzie, cine are nevoie de un laptop business de calitate superioară trebuie neapărat să aibă în vedere recomandările specialiștilor, părerile altor clienți care au fost mulțumiți de alegerea făcută, dar și unele criterii esențiale. Indiferent că este vorba despre o persoană fizică sau despre o firmă care se gândește să facă o investiție necesară într-un birou, se pot avea în vedere atât laptopurile nou-nouțe, cât și cele refurbished sau second hand, pentru că fiecare categorie se poate mula excelent pe buget. 

5. Întrebări și răspunsuri frecvente despre laptopul business

Cum cureți ventilatorul unui laptop business?

Ventilatorul unui laptop business poate fi curățat ușor și rapid: se desface capacul din spate, se elimină praful cu ajutorul spray-ului special, se prinde apoi capacul. De regulă, această operațiune trebuie efectuată cu ajutorul unui service autorizat.

Care este cel mai bun laptop business: refurbished sau second-hand?

Cel mai bun echipament este laptopul business refurbished pentru că acesta este refăcut la calitățile inițiale și repus în vânzare, pe când produsele de la mâna a doua sunt cu urme de uzură evidente și pot avea unele defecțiuni. 

Cum alegi cel mai bun laptop business?

Alegerea celui mai bun laptop de tip business trebuie să se facă în funcție de tip, procesor, memorie, capacitate de stocare, dimensiuni, diagonală, display, brand, preț etc.

Care este cea mai populară diagonală a unui laptop business?

Cea mai populară diagonală este cea de 14 inch, laptopul fiind ușor de transportat, eficient, permite tastarea ușoară și are un preț mai bun.

Care este cel mai bun brand de procesor pentru un laptop business?

Cel mai bun brand de procesor este Intel, deoarece aduce un echilibru între performanță și preț. 

Istoria laptopului: De unde s-a plecat și unde am ajuns?

Timp de citit: 3 minutes

   În era inovaţiei și a tehnologiei totul este la un click distanță. Nu ne mai putem imagina o viaţă deconectată de la internet și de la informațiile disponibile. Bibliotecile au devenit doar un loc special de studiu unde te poți relaxa și învăța în liniște. Oricine are astăzi acces la internet, iar laptopurile şi telefoanele sunt necesare şi nu mai reprezintă doar un mijloc de comunicare, ci au ajuns sa fie un mediu în care sunt stocate toate informațiile despre viața utilizatorului. Dar cum a început istoria acestora?

   Laptopurile sunt device-uri mobile ce pot să înlocuiască cu ușurință un calculator, având totodată, o serie de beneficii. Acestea, odată cu trecerea timpului, au reușit, prin mai multe serii de inovații, să atingă performanțe excelente, ce nu se mai pot compara cu un simplu PC. De la unitățile masive ce erau imposibil de transportat într-un ghiozdan, la laptopuri super slim şi ușoare, astăzi, au devenit o unealtă super accesibilă creată pentru a-ţi cultiva productivitatea și nu numai. 

1. Care este istoria laptopurilor, de unde s-a pornit și când a început inovația?

   După popularizarea PC-ului în jurul anilor 1970, următoarea provocare a devenit crearea unei versiuni de computer personal portabil. Astfel, a apărut conceptul Dynabook, dezvoltat de Xerox Parc. Dimensiunile acestui model erau uriașe, așadar era destul de greu de  transportat doar de o singură persoană. Portabilitatea lui a fost pusă sub semnul întrebării, dar a fost un început destul de bun pentru această nișă de electronice. Primul laptop de succes a fost lansat în Japonia anului 1983, numindu-se Kyocera Kyotronic 85. 

   Începând cu anii 90 tehnologia laptopurilor a evoluat foarte mult, datorită marilor companii ale acelor timpuri: Dell, Apple și Gateway, care au dus o competiție strânsă pe piața de IT, oferind un parcurs bun în istoria laptop-ului. În 1995, Microsoft a introdus sistemul de operare Windows, care a ajuns să domine piața rapid.

Inovația propriu-zisă a fost reprezentată de trecerea de la greutăți enorme la modele care cântăresc mai puțin de un kilogram, acest fapt deschizând oportunitatea de a se crea variantele notebook.

2. Cum au evoluat laptopurile în modelul clasic din ziua de astăzi?

   Chiar istoria laptop-urilor a început anevoios, acestea au continuat să implementeze idei inovative și așa s-a născut modelul standard. Acesta prezintă 2 clape, unde pe o parte se găsesc tastatura și touchpad-ul, iar pe cealaltă parte ecranul.

Secolul 21 a însemnat lansarea adevărată a pieței. Acest curent apărut, de laptopuri noi, prezintă multe îmbunătățiri:

  • procesoarele au ajuns să ruleze pe 8 sau chiar 16 nuclee;
  • memoria Ram a reușit să depășească 4 GB;
  • memoria internă a atins peste 1 TB

   Luând toate acestea în considerare, mulți utilizatori de desktopuri au decis să achiziționeze laptopuri, datorită portabilităţii și performanțelor relativ asemănătoare. În ultimii ani, această piață s-a dezvoltat atât de mult încât a trebuit să se împartă în subcategorii, începând cu imensele laptop-uri de gaming și încheindu-se cu variantele slim. Expansiunea rapidă a  acestora a permis introducerea de servicii de tip laptopuri second hand, care se găsesc la prețuri mult mai mici faţă de ce este disponibil online sau în magazine. Serviciile de tip device-uri refurbished se dovedesc a fi extrem de avantajoase atât pentru cumpărători cât și pentru vânzători, datorită acestei diferențe de preţ.

3. Ce căutăm și ce înseamnă un laptop în secolul 21

Laptopurile sunt device-ul secolului 21, deoarece prezintă toate valorile acestei ere:

  • portabilitate;
  • rapiditate;
  • eficienţă.

    Așadar, pentru ca un asemenea device să fie considerat bun de cumpărat trebuie să beneficieze de măcar unul dintre aceste atribute. Majoritatea utilizatorilor caută un model care să fie ușor și să poată rula cele mai simple programe, precum Microsoft Word sau PowerPoint. Însă, există diferite tipuri de variante care să satisfacă nevoile oricui. 

Pentru a găsi varianta de laptop care ți se potrivește urmează acești pași simpli :

  • stabilește un buget;
  • gândește-te ce nevoi ai și ce model poate să ți le satisfacă;
  • verifică preţurile pentru modelul ales pe toate site-urile.

   În concluzie, laptopurile au devenit o necesitate în zilele de astăzi, datorită posibilității de a le transporta oriunde cu tine. Chiar dacă și-au început istoria ca fiind masive și imposibil de strecurat în ghiozdan la facultate sau job, au evoluat într-o variantă convenabilă care poate uneori să întreacă un desktop. În prezent, un laptop care prezintă specificaţii similare cu cele ale unui PC este accesibil pentru oricine, cu numai câteva sute de lei.

PRODUSE RECOMANDATE

Placa video – Informații pentru alegerea potrivită

Timp de citit: 3 minutes

În prezent, există o gamă variată de modele de placa video pe piață, fapt pentru  care procesul de achiziție este îngreunat. Pentru luarea deciziei potrivite este esențială înțelegerea specificațiilor acestora, în special când este vorba de achiziționarea unei plăci video pentru aplicații profesionale sau jocuri, care au nevoie de multe resurse pentru a funcționa optim.

Citește mai departe și descoperă ce tipuri de plăci video există și ce aspecte trebuie să ai în considerare pentru a face cea mai bună alegere.

1. Ce reprezintă placa video?

placa-video-rtx

Plăcile video joacă un rol important în crearea unui sistem puternic, aceasta influențând în mod direct performanțele PC-ului, dar și a laptopului. O placă video nu este nimic altceva decât un card de expansiune care are funcția de a genera imagini către un monitor. Aceseta pot fi integrate sau dedicate, iar diferența dintre ele este destul de mare.

În ceea ce privește elementele componente, acestea sunt reprezentate de:

GPU – unitatea de procesare grafică

● PCI (printed circuit board) – placa în care se află toate componentele adaptorului video  

● Video BIOS (Basic Input/Output System)

● Radiator

● Ventilator

● Memoria video – rol în stocarea informațiilor ce urmează să fie afișate pe monitor

2.Tipurile de placă video existente pe piață

Plăcile video sunt de două tipuri și anume integrate și dedicate, însă acestea nu sunt singurele specificații care contează, astfel încât acestea se pot clasifica în funcție de tipurile de interfețe și tipurile de memorie utilizate.

În cazul plăcilor video sunt utilizate mai multe interfețe care fac legătura dintre placa video și dispozitivul periferic de afișare. Aceste adaptoare sunt reprezentate de:

HDMI – o interfață audio și video utilizată cu scopul de a trimite date video și audio comprimate de la o sursă de stocare către o sursă de redare

DVI – Este o interfață prezentă în cazul televizoarelor cu plasmă sau LCD

VGA – reprezintă un adaptor întâlnit la monitoare și televizoare LCD sau LED

În ceea ce privește tipurile de memorie folosite, acestea au avut o evoluție remarcabilă de-a lungul anilor. După anul 2004, producătorii s-au axat pe tehnologii tot mai performante, precum sunt următoarele tipuri de memorii și frecvențe utilizate:

DDR – 0.16 GHz

DDR2 – 2 – 2.5 GHz

GDDR3 – 2.5 – 3 GHZ

GDDR4 – 3-4 GHz

GDDR5 – 1 -2 GHz

GDDR5X – 1-1.75 GHz

În plus, având în vedere cantitățile de informații video din prezent, memoriile plăcilor video trebuie să lucreze la frecvențe mai mari de 1 GHz pentru a avea parte de rezultate optime.

Plăci video integrate și dedicate 

Un aspect important de clarificat este diferența dintre plăcile video integrate și cele dedicate. Fiecare tip vine la pachet cu avantajele și dezavantajele sale, motiv pentru care trebuie luate la cunoștință cele mai importante specificații ale celor două.

În cazul plăcilor video integrate, ca avantaje sunt remarcate consumul scăzut de energie, dar și costul mult mai redus. Printre aspectele care dezavantajează acest tip de placă video se numără utilizarea microprocesorului și a memoriei RAM pentru afișarea imaginilor pe monitor.

Spre deosebire de plăcile integrate, cele dedicate au propria memorie RAM, dar și proces grafic, în acest caz fiind utilizată doar cu scopul procesării și afișării imaginilor necesare. Prin urmare, utilizarea unei plăci video dedicate față de una integrată reprezintă o îmbunătățire directă a procesului de afișare a informațiilor pe display. De asemenea, important de menționat este că plăcile dedicate sunt cele mai potrivite în cazul aplicațiilor profesionale, dar și a jocurilor video care necesită multe resurse.

Deși există multe specificații care diferențiază cele două tipuri de procesoare video, pe piață există doar câțiva producători de top printre care se numără INTEL, AMD și nVidia. Totuși, dintre acestea doar ultimii doi distribuie plăci video către parteneri, INTEL făcând excepție chiar dacă are una dintre cele mai performante tehnologii.

3. Alegerea plăcii video potrivite

Pentru a alege plăci video PC potrivite, este necesar să iei în considerare mai multe aspecte și anume:

● Interfața – Reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte, iar decizia finală este influențată de scopul utilizării.

● Memoria – Joacă un rol important și trebuie aleasă în funcție de nevoile avute.

● Răcirea – Placa video poate fi pasivă sau activă din punct de vedere al sistemului de răcire, prima având un radiator mai mare, iar următoarea unul mai mic. Pentru a face alegerea ideală, trebuie avut în vedere modul de asamblare a componentelor.

● Conectori – Este important să beneficiezi de multe porturi pentru a utiliza o placă video la capacitatea ei optimă.

● Surse de alimentare – În prezent poți opta pentru plăci video cu alimentare suplimentară sau fără, alegerea trebuind să se bazeze pe activitățile care urmează a fi desfășurate pe PC.

În concluzie, ținând cont de toate aspectele prezentate anterior, alegerea plăcilor video nu ar trebui să mai pară o misiune imposibilă, deoarece fiecare tip de de placă corespunde mai bine anumitor activități care urmează a fi desfășurate.

PRODUSE RECOMANDATE

Cabluri HDMI și adaptoare PC. Ce rol au?

Timp de citit: 7 minutes

Fie că utilizezi calculatoare clasice sau laptopuri, sistemele pe care le folosești se bazează foarte mult pe elemente periferice. Fie că este vorba despre mouse, tastatura, boxe sau monitor, toate aceste componente externe ale unui sistem computerizat trebuie să poată fi conectate la unitatea centrală. Acest lucru poate fi realizat doar prin intermediul unor cabluri. Firește, există și dispozitive moderne, wireless, însă trebuie să mai treacă timp până când toate sistemele computerizate vor putea funcționa complet fără fir. 

Până când vom ajunge în punctul în care toate dispozitivele, pe care le utilizăm pentru a naviga pe internet sau a consuma conținut video și audio, să funcționeze independent de existența unor cabluri, aceste componente fac parte din viața noastră. Este necesar să cunoști rolul fiecărui tip de cablu, pentru a ști cum să îl utilizezi și la ce te poate ajuta în activitatea ta de zi cu zi. Există multiple tipuri de cabluri: HDMI, USB, VGA, DVI etc. În acest articol, vei putea afla mai multe detalii despre fiecare în parte! 

1. Tipuri de cabluri: HDMI – la ce se utilizează?

Atunci când vine vorba despre tipuri de cabluri, HDMI este o categorie care joacă un rol foarte important. HDMI este un acronim pentru termenul englezesc de High-Definition Multimedia Interface (n.r. trad. interfață multimedia de înaltă definiție). Cablul HDMI este un cablu care permite conectarea la unitatea centrală a unui sistem computerizat a perifericelor precum monitoarele, televizoarele, sistemele audio, soundbarurile etc. De asemenea, cablurile HDMI se pot utiliza și pentru conectarea acestor periferice la alte echipamente, așa cum sunt consolele de gaming. 

Cablul HDMi este utilizat pentru transferul imaginilor și sunetelor la calitate foarte ridicată. În raport cu semnalele vizuale, HDMI reprezintă un pas înainte, în lumea cablurilor care au ca rol transmiterea de semnale audio și video. Există diverse tipuri de adaptoare HDMI și tipuri de mufe HDMI, toate acestea având menirea de a asigura o transmitere clară a imaginilor și sunetelor, la un nivel net superior față de ceea ce aveau de oferit cablurile vechi, cu conexiune analogă. Tehnologia HDMI dispune de bandă largă și oferă un excelent control al dispozitivelor conectate la PC.  

tipuri de cabluri_ HDMI la ce se utilizeaza

Există mai multe tipuri de mufe montate pe cablurile care oferă conexiuni HDMI. Este vorba despre HDMI – HDMI, USB – HDMI sau chiar USB-C – HDMI. Astfel, pot fi interconectate o mulțime de dispozitive, precum DVD playere, streamere media, televizoare și orice alt dispozitiv AV. Anterior existenței cablurilor HDMI, era deseori nevoie de mai multe cabluri pentru a transmite semnale video și audio. De cele mai multe ori, calitatea acestora era mult mai slabă decât cea obținută prin HDMI, care poate transmite atât semnale video, cât și audio, la cea mai înaltă calitate, în mod simultan. 

2. Tipuri de cabluri: USB – variante și utilitate

Un alt element important, membru de seamă al categoriei de produse numite ‘tipuri de cabluri PC’ este reprezentat de cablul USB. Acestea sunt cabluri standard, prin care pot fi conectate dispozitive universale la computere de orice fel. Indiferent despre ce componente calculator este vorba, șansele sunt ca acestea să poată fi conectate la unitatea centrală cu ajutorul unui dispozitiv cu mufă USB. La fel ca HDMI, USB este tot un acronim, de această dată pentru noțiunea de Universal Serial Bus. Denumirea este una menită să sugereze capacitatea unei interfețe USB de a conecta orice tip de echipament la computer. 

USB-ul a fost elementul de tranziție de la porturile seriale și porturile paralele către porturile moderne, mult mai rapide și eficiente.  Ceea ce este o caracteristică aparte și poate chiar un mic dezavantaj al acestor cabluri este reprezentat de faptul că sunt utilizate pentru comunicații și conexiuni digitale realizate pe distanțe restrânse. Prin intermediul cablurilor USB, pot fi realizate următoarele operațiuni, extrem de utile și chiar necesare în activitatea de zi cu zi a tuturor utilizatorilor de sisteme computerizate:

tipuri de cabluri HDMI_2. Tipuri de cabluri_ USB - variante si utilitati
  • conectarea tastaturilor la unitatea centrală;
  • conectarea mouse-urilor la unitatea centrală;
  • conectarea gamepad-urilor și a altor dispozitive de gaming la unitatea centrală;
  • conectarea boxelor și a sistemelor audio la unitatea centrală;
  • conectarea stick-urilor la unitatea centrală etc.

2.1. USB tip A

Cablurile USB de tip A sunt cele mai vechi din această categorie și pot fi recunoscute în baza mufei tradiționale, cu lățime de 12 mm. Această mufă este utilizată în cel puțin un capăt al fiecărui cablu clasic tip USB A. Cele mai multe sisteme computerizate dispun de cel puțin un slot destinat acestui tip de conexiune. USB 2.0 este tot un USB de tip A, chiar unul de bază, dar care permite efectuarea următoarelor operațiuni:

  • transferul de date pe unități de stocare externă;
  • încărcarea telefonului mobil direct de la PC sau laptop;
  • încărcarea bateriilor externe și a altor dispozitive, direct de la PC sau laptop;
  • încărcarea dispozitivelor de la priză;

Firește, toate aceste operațiuni pot depinde și de specificul perifericelor. De exemplu, dacă ai un iPhone, cablul pe care îl folosești are un capăt cu mufă USB tip A și altul cu mufă de tip Lightning. Există și cabluri USB tip A – USB tip A sau USB tip A – USB tip C. Structura acestora depinde foarte mult de fiecare dispozitiv pentru care este menit acel cablu. 

Trebuie să știi că există și o variantă mai avansată decât USB A 2.0. Este vorba despre USB 3.0. Acestea sunt cabluri mult mai rapide, atât în privința transferului de date, cât și în privința transferului de energie electrică. Cablurile din categoria USB 3.0 sunt recunoscute prin faptul că fila de poziție din interiorul mufei este colorată în albastru, spre deosebire de cele de tip 2.0 care au fila de poziție colorată în alb sau negru. 

Alte cabluri de tip USB A sunt cablurile USB A mini, care dispun de conector mini USB într-un capăt. Acestea se folosesc pentru camere foto-video, de regulă.Și cablul micro-USB tip A este unul cunoscut și cu o răspândire extinsă. Acestea dispun de un conector micro-USB într-un capăt și de conector tip USB A în celălalt. Se utilizează, îndeosebi, pentru telefoanele mobile inteligente. 

2.2. USB tip B și USB-C

Interfața de tip USB se utilizează pentru a conecta dispozitive precum scanere, imprimante și alte periferice. Cablurile USB B moderne folosesc standardul 3.0, descris anterior. Acesta garantează viteză mare de transfer și conexiune stabilă. Și cablurile de tip USB B pot fi mini și micro. Acestea au conectori mai mici și nu sunt utilizate pentru imprimante sau scanere, ci pentru telefoane mobile, tablete sau alte dispozitive de comunicație. Lățimea mufelor clasice ale cablurilor de tip USB B este de 8,45 mm. Variantele mini și micro au mufe late de 6,8 mm. 

În fine, cea de-a treia categorie de cabluri USB este cea reprezentată de cablurile USB tip C sau USB-C. Aceste tipuri de adaptoare USB se bazează pe tehnologia Thunderbolt. Este o variantă apărută în 2014 și reprezintă un conector reversibil. Dispune de 24 de pini care sunt asamblați în mod simetric. USB-C este foarte utilizat la nivel de smartphone-uri, laptopuri și tablete. Se poate utiliza atât pentru transferul datelor, cât și pentru încărcarea cu energie electrică. Lățimea mufei USB tip C este de 8,25 mm. 

3. Alte tipuri de cabluri calculator

Există și alte cabluri, în afara celor de tip USB sau HDMI. Cele două categorii sunt, totuși, cele mai populare deoarece au cea mai largă gamă de utilizare în lumea sistemelor computerizate. În același timp, nu sunt de ignorat nici celelalte categorii de cabluri, mai noi sau mai vechi, deoarece de ele depinde posibilitatea utilizatorului de a se folosi de anumite dispozitive sau de a realiza conexiuni esențiale pentru activitatea sa de zi cu zi. Iată care sunt celelalte tipuri de cabluri de calculator pe care trebuie să le cunoști:

  • Cablul VGA – cablul Video Graphics Ray este un cablu pentru computer, folosit pentru transmiterea semnalelor video. De regulă, se folosea și încă se folosește pentru a conecta monitorul la unitatea centrală a unui computer. Se poate utiliza și în combinație cu televizoare HD și poate să transmită imagini la o calitate destul de ridicată. Incomparabilă, însă, cu cea propusă de cablurile de tip HDMI care sunt, de fapt, continuatoare mult mai eficiente ale celor de tip VGA. În interiorul mufei cablului VGA există 15 pini în fișă. Aceștia dispun de alți 5 pini, fiecare. Cablul se fixează în slotul din monitor, cu ușurință. Celălalt capăt se fixează în slotul din unitatea centrală și poate fi securizat cu ajutorul celor două șuruburi laterale. 
Tipuri de cabluri HDMI_Alte tipuri de cabluri calculator
  • Cablul DVI – există mai multe tipuri de cabluri DVI. Acestea sunt folosite pentru conectarea monitorului LCD la placa video a unui sistem computerizat. Acest cablu garantează transmiterea imaginilor video la o calitate foarte ridicată și o viteză sporită, fără întreruperi. Cablurile DVI se utilizează în combinație cu monitoarele CRT, dotate cu conexiune VGA. DVI este un cablu care poate să transmită semnale analogice, dar și digitale către sistemul computerizat. Este ușor de distins, deoarece pe cablu dispune de un pin plat. Variantele analogice de DVI dispun de pin plat cu alți patru pini incluși, în vreme ce cablurile digitale DVI au un singur pin plat. 
  • DisplayPort – este o interfață video a cărei proiecție a început în 2006. La proces au luat parte coloși din industria IT, precum Sony, Philips, Lattice sau Maxwell. Cablul DisplayPort a fost lansat într-un final în anul 2008 și este utilizat și în prezent, fiind un excelent înlocuitor pentru cablurile DVI, VGA sau RGB. Este, de altfel, o variantă mult mai modernă decât aceasta și a câștigat în timp și sprijinul Dell. Deși nu este foarte utilizată la nivel comercial și utilizatorii obișnuiți încă preferă alternativele clasice, DisplayPort are toate șansele să devină un reper în domeniul cablurilor de calculator. 
  • Cablurile IDE – au fost și sunt utilizate pentru realizarea conexiunii dintre dispozitivele de stocare și placa de bază a computerului sau laptopului. Conectorii cablurilor IDe dispun de 40 de pini sau 44 de pini. Cablul IDe este foarte larg și se folosește, în special, pentru conectarea hard disk-urilor vechi la placa de bază.
  • Cabluri Ethernet – dacă vorbim despre sisteme computerizate și conexiuni, nu putem să ignorăm cablurile Ethernet. Acestea seamănă foarte mult cu cablurile telefonice, însă au dimensiuni mai mari și dispun de mai multe fire. Forma cablurilor este foarte asemănătoare, totuși, la fel și mufele. Cablurile Ethernet dispun, însă, de opt fire și de un conector mai mare. În schimb, într-un cablu de telefon sunt doar patru fire. Aceste cabluri de tip Ethernet fac conexiunea dintre un router sau un switch pentru internet și placa de rețea aflată în dotarea computerului. 
  • Cabluri cu fibră optică – sunt varianta modernă și ultra-rapidă prin care sistemele computerizate se pot conecta la internet. Conțin un miez din sticlă care este protejat de mai multe straturi de material special. Acestea au rolul de a evita reflexia externă. Fibra optică transmite semnale pe o distanță foarte mare și garantează o viteză și o stabilitate de neegalat. De altfel, majoritatea providerilor de top din România au făcut trecerea la fibră optică. Este important de știut că acestea nu sunt neapărat cabluri pentru calculator, în mod direct. Ele fac, însă, legătura dintre routerele mari de internet ale providerilor și routerele Wi-Fi din casele utilizatorilor.

Există o mulțime de tipuri de cabluri pentru calculatoare, însă acestea sunt cele mai importante pe care trebuie să le ai în vedere, atât pentru PC-uri și laptopuri, cât și pentru servere și rețelistică. Pe Interlink.ro găsești adaptoare și cabluri într-o varietate bogată, din care poți alege dispozitivele care te vor ajuta să-ți folosești la potențial maxim atât PC-ul sau laptopul, cât și perifericele pe care dorești să le folosești pentru a urmări filme, seriale, pentru a transfera date sau pentru a face gaming la nivel amator sau profesionist. Alege să investești în cabluri de calitate, oferite de branduri recunoscute!

Licența Windows 10 – Ce înseamnă?

Timp de citit: 3 minutes

Timpurile moderne au adus schimbări moderne. În ziua de astăzi, majoritatea locurilor de muncă presupun utilizarea unui calculator sau laptop, mai ales de când accentul este pus pe home office. Laptopurile au devenit obiecte indispensabile, fără de care activitatea profesională a multora nu este posibilă. Cu siguranță și în compania ta angajații folosesc zilnic un astfel de device. Indiferent că lucrează în departamentul de HR, IT, finanțe etc., atunci când au ajuns în firmă, li s-a oferit un laptop.

Însă, laptopurile nu trebuie văzute numai ca obiectul muncii. Contează foarte mult domeniul profesional – deci și cel în care își desfășoară compania ta activitatea. Poate la unele joburi este nevoie de un sistem de operare mai performant și de viteză mare – cum ar fi domeniul creativ. Alte joburi presupun munca într-un anumit program de contabilitate, însă și aici procesorul și sistemul de operare împreună cu toate funcționalitățile lui sunt importante. Prin urmare, sistemul de operare al laptopului și versiunea acestuia contribuie într-o mare măsură la funcționalitatea optimă a acestor device-uri pe care angajații tăi le folosesc zi de zi. 

 

1. Importanța sistemului de operare și ce înseamnă licența windows-ului – retail sau OEM

Importanta sistemului de operare și ce înseamnă licența windows-ului

Sistemul de operare este cel mai important software care rulează pe un laptop sau calculator. Gestionează memoria și procesele acestuia. De asemenea, gestionează tot ceea ce înseamnă software și hardware într-un laptop sau calculator. Mai mult, îți permite să comunici cu device-ul în orice moment.

Sistemul de operare are trei funcții principale:

  • Gestionează resursele calculatorului – cum ar fi unitatea centrală de procesare, memoria, unitățile disc și imprimantele;
  • Stabilește o interfață cu utilizatorul;
  • Execută și furnizează servicii pentru aplicațiile software.

Sistemul de operare gestionează resursele laptopului fără ca utilizatorul să fie conștient de acest lucru și de toate detaliile care stau în spatele acestei funcții. Tot ceea ce înseamnă operațiuni de „intrare” sau „ieșire” sunt efectuate de sistemul de operare. Deși multe dintre task-urile de care se ocupă sistemul de operare nu sunt făcute cunoscute utilizatorului, atunci când acesta folosește un pachet de aplicații invocă, de fapt, activitatea sistemului de operare. Astfel se stabilește o interfață cu utilizatorul.

Licența windows-ului este, practic, o dovadă a faptului că ai plătit pentru folosirea produselor și serviciilor Microsoft. Cu alte cuvinte, un cod, un autocolant ce apare pe laptop, un DVD Windows sau un certificat de autenticitate cu o hologramă nu reprezintă o licență. Faptul că deții toate acestea sunt, potențial, dovezi că deții o licență software validă. Aceasta este o acordare legală de produse și servicii de la licențiator – Microsoft – la licențiat – utilizatorul. Poate chiar angajatul tău. Și acest lucru înseamnă că ai toate drepturile să folosești Microsoft Windows pe un anumit device. Toate acestea dacă respecți termenii acordului de licență.

Licența windows poate fi OEM sau retail. Ce înseamnă licență OEM? Înseamnă că în momentul cumpărării laptopului de la o anumită firmă, Toshiba, de exemplu, acesta are deja instalat un sistem de operare windows. Ce înseamnă licența retail? Înseamnă că trebuie cumpărată pentru a o instala tu sau cineva din departamentul IT al companiei tale. Aceasta poate fi pusă pe un CD și instalată pe mai multe device-uri.

2. Ce se întâmplă dacă expiră licența de Windows, de unde se cumpără Windows 10 cu licență și care sunt pașii pentru instalare

Microsoft permite oricui să descarce Windows 10 în mod gratuit și să-l instaleze fără un cod de acces. Așadar, Windows 10 se poate descărca chiar de la Microsoft. Însă, licența pentru activare trebuie cumpărată. Aceasta se poate achiziționa chiar de la Microsoft – în acest caz poți sta liniștit că totul este perfect legal.

O altă platformă unde se găsește licența pentru windows 10, legală și ea, este Digital Product Key. Site-ul lor este de mare încredere și vinde diverse produse și software digital: sisteme de operare, programe antivirus, software de securitate și produse de design grafic.

De asemenea, marea platformă Amazon vinde și ea licențe pentru Windows 10. Acestea sunt vândute de către magazinul oficial Windows.

Instalarea unui sistem de operare se poate face în cinci pași simpli:

  • Configurarea mediului de afișare;
  • Ștergerea discului de pornire principal – sistemul de operare vechi trebuie șters;
  • Configurarea BIOS-ului – acesta trebuie să se potrivească cu sistemul de operare ce urmează a fi instalat;
  • Instalarea propriu-zisă a sistemului de operare – introducerea CD-ului sau DVD-ului, boot-area și urmărirea pașilor ce vor apărea pe ecran;
  • Actualizarea driverelor – acestea sunt importante pentru funcționarea optimă a device-ului și pot fi descărcate de pe site-ul oficial al furnizorului device-ului.

În concluzie, sistemul de operare este printre cei mai importanți factori care mențin buna funcționare a unui laptop sau calculator. El are funcții importante fără de care nu putem lucra pe aceste device-uri. Sistemele de operare cu licență sunt cele mai recomandate deoarece un laptop care are așa ceva nu va întâmpina niciodată probleme. Totul va fi legal. În ceea ce privește instalarea, pașii sunt simpli și succesul este garantat. Așadar, atunci când cumperi un laptop nou pentru firma ta, asigură-te că îi oferi un sistem de operare cu licență pentru a funcționa așa cum îți dorești. 

Biroul de serviciu – amenajarea în mod rapid

Timp de citit: 7 minutes

După o perioadă destul de lungă în care majoritatea companiilor au înlocuit biroul cu un regim remote, lucrurile încep să revină încet la realitatea de acum câţiva ani. Astfel, că multe firme sunt în situaţia de a reamenaja birourile sau chiar de a căuta spaţii noi de lucru, ori chiar de a trece de la remote la lucratul fizic pentru prima oară (în cazul companiilor lansate mai recent). Iar mutarea sau revenirea la spaţiile de lucru fizice implică automat şi nişte procese de amenajare pentru a-i ajuta pe angajaţi să aibă un mediu în care să poată fi cât mai productivi şi să se simtă bine. Aceste amenajări pot părea destul de complicate şi costisitoare pentru firme, însă nu trebuie să fie neapărat aşa. Se pot realiza lucruri frumoase şi de calitate chiar şi cu bugete mai reduse. 

1. Planificarea

Dacă te-ai hotărât că vrei să amenajezi un spaţiu de lucru fizic pentru firma ta, este important să faci un plan bine pus la punct pentru partea de amenajare. Acest plan trebuie să cuprindă atât elementele principale de care ai nevoie, cât şi un timeline pentru o mai bună organizare în timp a acestui proces. De asemenea, trebuie stabilit un buget de cheltuieli pentru a nu exagera şi a rămâne în liniile dorite de investiții stabilite în acest an. 

Care sunt pașii pentru realizarea amenajării?

Înainte de a face orice trebuie să ai o listă cu nişte paşi de bifat, pentru a putea realiza toate elementele în mod organizat şi pentru a nu rata niciun lucru esenţial din acest proces. Iată care sunt sugestiile de organizare:

  • Consultarea angajaţilor pentru a descoperi care sunt nevoile şi dorinţele lor – realizează un sondaj, anonim sau nu, prin care să vezi ce îşi doresc oamenii din firma ta de la biroul de lucru nou sau de la o posibilă reamenajare (dacă există deja o locaţie fizică ce urmează să fie schimbată). Acest lucru te va ajuta să vezi şi dacă ideile tale coincid cu cele ale oamenilor din firma ta.
  • Realizarea unei liste de priorităţi – probabil după întocmirea unui necesar vei avea o listă destul de lungă de elemente, însă trebuie să stabileşti care sunt priorităţile în care vrei să investești mai mult. Vrei un mobilier mai calitativ în biroul directorial sau vrei mai degrabă o sală de şedinţe complet echipată şi utilată?
  • Colaborează cu un arhitect/ designer de interior pentru a crea o schiţă cât mai profesionistă a felului în care vrei să arate spaţiul tău de birouri. Un specialist va crea un design şi o delimitare a zonelor mai bună, reuşind să pune în evidență spaţiul de care dispui. La final vei avea un rezultat mult mai frumos şi bine compartimentat, astfel vei îmbina şi utilul şi plăcutul.
  • Căutarea celor mai bune opţiuni – după ce ai stabilit exact care e lista finală de cumpărături, trebuie să cauţi toate variantele existente pe piaţă pentru a vedea care furnizor vine cu cele mai bune oferte calitate-preţ.
  • Apelează la un specialist – dacă te simţi copleșit de toate elementele şi nu ştii exact cum să distribui bugetul pentru a te bucura de nişte rezultate optime, atunci ar fi cazul să apelezi la un specialist care să gestioneze amenajarea spaţiului într-o manieră potrivită şi cât mai apropiată de dorinţele tale şi ale firmei. Acest pas este unul opţional, dedicat persoanelor care au bugete mai generoase şi preferă să delege această sarcină cuiva pentru a salva nişte timp preţios. 

Care sunt elementele necesare?

Crearea unor condiții bune pentru amenajarea în biroul pentru angajaţi, cât şi pentru management, poate fi destul de solicitantă. Însă dacă ai urmat paşii menţionaţi anterior s-ar putea ca acest proces să fie mult uşurat. În urma consultării angajaţilor vei avea deja o listă provizorie la care vei mai adăuga sau elimina elemente, în funcţie de disponibilitatea de care dispui şi de stilul pe care vrei să îl abordezi, dacă vrei un birou modern sau unul clasic. De exemplu, amenajarea unui birou cu multe elemente office se potriveşte mai mult unei firme de contabilitate sau it, în timp ce un birou amenajat după idei de amenajare moderne se la plia mai bine pentru o agenţie de publicitate, ce are nevoie de un spaţiu mai creativ. 

Printre aceste elemente se regăsesc următoarele categorii principale:

  • mobilier: birouri, scaune, etajere, masă pentru şedinţe, tablă, obiecte de bucătărie pentru zona de gătit ş.a.
  • articole de birotică: file de hârtie, pixuri, agende, capsatoare, foarfecă etc.
  • articole electronice: laptopuri/calculatoare, imprimantă, căşti, mouse, tastatură, videoproiector 
  • decoraţiuni: plante, materiale cu elementele vizuale ale brandului

Tipurile de birouri

Există mai multe tipuri de spaţii de birouri pe care le poţi amenaja, în funcţie de numărul de mp de care dispui, dar şi de numărul angajaţilor şi dorinţele acestora, respectiv abordarea de lucru a firmei. 

Biroul cu spaţiu comun 

Adică ai o cameră cu mai multe birouri sau mese lipite între ele, unde angajaţii tăi au posibilitatea de a lucra. E variantă bună pentru echipele mai mici care pun foarte tare accentul pe lucrul în echipă şi nu sunt deranjaţi de prezenţa colegilor în proximitatea lor, din potrivită îi ajută să fie mai productivi. 

Biroul cu camere separate pentru fiecare department

În funcţie de dimensiunile firmei şi departamentele în care este organizată ai putea realiza o împărţire a birourilor pe departamente. Astfel, vei avea o încăpere pentru cei de la financiar, una pentru cei de la logistică ş.a.m.d. 

Biroul cu camere individuale pentru fiecare angajat

Această variantă funcţionează mai degrabă pentru firmele ce au un număr redus de angajaţi, între 5-10, altfel resursele financiare trebuie să fie extrem de ridicate pentru a amenaja câte un astfel de spaţiu pentru un număr mai ridicat de angajaţi. 

2. Biroul – idei utile de amenajare

După ce se pune la punct partea de planificare şi organizare şi există o schiţă clară a felului în care se doreşte să fie amenajat birou firmei, trebuie să cauţi idei şi variante pentru partea de mobilier, echipament şi în final câteva elemente decorative astfel încât noua locaţie să fie completă din toate punctele de vedere. Dacă nu colaborezi un arhitect sau cu un designer de interior, atunci următoarele idei s-ar putea să îţi fie de folos atunci când decizi care să fie elementele din noul tău birou. 

Mobilierul

Amenajarea biroului de serviciu - Mobilier

Pentru partea de mobilier este important să alegi nişte produse de calitate, care să reziste bine în timp la uzură. Nu toţi angajaţii vor fi atenţi cu lucrurile cu care intră în contact, aşa că pentru a te asigura că nu trebuie să schimbi aceste piese prea des, mai bine alegi nişte materiale solide şi calitative. Depinde foarte mult de nevoile firmei tale, dacă ai mulţi angajaţi poţi opta pentru o variantă de birouri cu scaune şi separatoare între ele. Pe de altă parte, dacă îţi permite spaţiul, poţi realiza birouri individuale, însă în acest caz vei avea nevoie mai mult mobilier office, decât în cazul unui birou comun, unde ai economisi puţin din buget. 

De asemenea, trebuie să iei în calcul şi amenajarea unui birou managerial, pentru şef, dar şi o sală de ședințe, unde să se poată întruni întreaga echipă pentru diverse şedinţe sau minute săptămânale ori la nevoie. Pentru fiecare dintre acestea mobilierul trebuie să fie în aceleaşi tonuri cromatice. Lemnul închis la culoare poate fi o variantă mai clasică pentru care poţi opta, dar dacă vrei un spaţiu modern poţi lua un mobilier deschis ce va crea iluzia unui spaţiu mai mare. Nu trebuie uitate nici scaunele și fotoliile pentru vizitatori, în cazul în care firma are contact cu multe persoane externe, colaboratori sau clienţi. Acestea trebuie plasate fie la intrate, în zona de lobby, fie lângă birourile care sunt cel mai des vizitate de persoane externe. 

Echipamentul

Pe lângă zona de mobilier, echipamentul este poate cel mai costisitor element atunci când vine vorba de amenajarea unui birou de serviciu. Există multe elemente care trebuie luate în calcul, iar calitatea articolelor trebuie să fie printre cele mai importante. Nu evita variantele de electrocasnice refurbished sau second hand, sunt nişte piese la fel de bune la cele aflate în stare nouă, dar la preţuri mult mai bune. Pentru firmele la început de drum care au o limită mai mică în ceea ce priveşte bugetul alocat echipamentului electronic, atunci cele două pot fi nişte opţiuni valide, dar nu numai în această variantă.

Tipuri de echipament necesare:

Laptopuri/ calculatoare

În funcţie de numărul de angajaţi achiziţia unor laptopuri poate fi destul de costisitoare, pentru a economisi ai putea apela la variante de laptopuri refurbished sau laptopuri second hand. Cu ajutorul acestor variante poţi economisi puţin, dar să te bucuri în acelaşi timp de o calitate ridicată a echipamentului pe care îl pui la dispoziţie echipei tale. De asemenea, pe lângă cele două variante de laptopuri, există şi calculatoare refurbished sau chiar calculatoare second hand, dacă prin prisma activităţii firmei ai nevoie de nişte monitoare mai mari pentru zona de lucru. 

Imprimantă

Una sau mai multe imprimante, trebuie să se alfe la spaţiul de lucru al firmei. Există mereu câte un document care trebuie scos în format fizic,astfel că face parte din elementele complet necesare şi utile. În funcţie de dimensiunile biroului, numărul de angajaţi, cât şi nevoile firmei poţi lua una singură sau mai multe. Ideal ar fi să nu lipsească pentru o mai bună organizare internă şi logistică a companiei. 

Video proiector

Acest element este extrem de util mai ales când vorbim de şedinţe generale cu firma sau şedinţe mai mici în cadrul departamentelor pentru existenţa unui suport vizual. La fel ca la imprimante necesarul de piese de acest tip trebuie să fie decis în funcţie de utilizarea sa şi număr de angajaţi. Pentru început se poate lua unul singur, pentru ca mai apoi dacă este foarte solicitat să se suplimenteze cu alte aparate de acest tip.

Decorul

cum să amenajezi biroul de serviciu - Echipament - Decorul, tablouri

Decorul depinde foarte mult de specificul fiecărei firme şi de domeniul de activitate. Dacă vorbim de un birou într-un stil mai office pentru o firmă de contabilitate sau a unui birou notarial de exemplu, atunci amenajarea sa nu include atât de multe elemente decorative, iar aerul este unul mai serios. Dacă vorbim, pe de altă parte, de o firmă ce se ocupă de organizarea de evenimente, atunci spaţiul de lucru va fi mult mai atent organizat şi amenajat pe parte decoraţiunilor. 

Câteva idei pentru decoraţiuni potrivite spaţiului de lucru de la birou ar fi plantele, fie că vorbim de ghivece cu plante naturale sau artificiale. Plantele pot crea un contrast foarte interesant dacă sunt plasate la birou. O idee bună pentru angajaţi ar fi chiar amenajarea unei terase, dacă spaţiul unde e situat biroul dispune de asta, cu multe plante şi o zonă de relaxare, în care angajaţii să se poate destinde când ai zile de lucru mai încărcate. 

De asemenea, pot exista şi elemente decorative cu logo-ul şi culorile firmei sau brandului dacă e cazul, acestea pot transmite angajaţilor ideea de unitate şi echipă şi pot fi nişte elemente de diferenţiere faţă alte firme, mai ales dacă zona de birouri e situată într-o clădire mai mare, unde există mai multe firme. 

Aşadar, amenajarea biroului de serviciu este o activitate destul de complexă, însă cu puţină organizare şi implicare poate deveni un proces plăcut, rapid şi destul de accesibil chiar şi firmelor la început de drum ce nu au bugete extrem de mari pentru astfel de investiţii şi sunt în plină dezvoltare pe toate planurile. Existenţa unui spaţiu de birouri se poate dovedi extrem de utilă pentru angajaţi, aceştia vor avea un loc unde pot socializa şi colabora, socializarea de la muncă în mediul fizic, fiind foarte diferită de cea din mediul online. 

Second hand vs refurbished – Care ți se potrivește?

Timp de citit: 7 minutes

Digitalizarea este o tendință devenită necesitate într-o varietate de domenii. Majoritatea antreprenorilor înțeleg această necesitate și se străduiesc să ofere angajaților toate condițiile necesare pentru desfășurarea activității digitalizate. 

Costurile pentru o a oferi aceste condiții pot varia în funcție de tipul de activitate desfășurată. De exemplu, o afacere care comercializează produse online, are nevoie de laptopuri sau calculatoare cu funcții de bază. Nu este nevoie decât de un laptop cu funcții medii și conexiune la internet. În schimb, în domeniul IT cerințele sunt mai mari. Există diverse programe sau aplicații speciale care necesită calculatoare de top. Pe lângă achiziționarea de laptopuri sau calculatoare, există licențe care trebuie cumpărate. Ele adaugă la costurile finale. 

Bugetul alocat pentru desfășurarea activității digitale poate varia. Dacă ești la început de drum în afacerea ta, poate nu dispui de un buget care să acopere aceste costuri. Din fericire există varianta de a achiziționa laptopuri sau calculatoare second hand sau refurbished. 

Ele pot să îți economisească niște bani și totodată să îți permită să desfășori activitatea digitală la fel de bine. 

1. Ce înseamnă second hand?

Cu siguranță ai mai auzit de termenul de second hand. Tradus în română ar fi practic “la mâna a doua”. De multe ori termenul are conotații nu chiar fericite, deoarece concepția generală este că de la un produs second hand nu trebuie să ai prea mari așteptări. 

Acest lucru nu este întocmai adevărat. De exemplu, poți achiziționa un produs nou cu un preț, iar la același preț să cumperi ceva de calitate mai bună, dar puțin uzat. De obicei, produsele care pot fi utilizate la mâna a doua sunt de calitate medie spre bună. Asta pentru că produsele de o calitate îndoielnică nu vor mai fi bune după prima mână, deci nu mai ajung măcar să fie folosite la mâna a doua. 

Atunci când vine vorba despre tehnologie, se aplică același raționament. Un laptop sau calculator pot fi achiziționate noi cu un preț destul de mare. Însă, pentru aceeași sumă, poți cumpăra un produs cu funcții mai avansate sau o capacitate mai mare de stocare.

Gândește-te cum ar fi să îți achiziționezi un laptop performant, nou. Cu siguranță prețul lui va fi unul destul de mare. Iar peste câteva luni să fii pus în situația să îl vinzi. Prețul de revânzare va fi cu mult mai mic decât cel cu care l-ai achiziționat, cu toate că funcțiile laptopului sunt aceleași, iar gradul de uzură mic. Va trebui să îl vinzi cu un preț cu care s-ar putea achiziționa un laptop cu funcții mai puțin performante și o capacitate mai mică de stocare. 

Dacă aplici acest raționament invers, din poziția cumpărătorului, alegerea mai bună va părea cu siguranță varianta second hand. Vei plăti un preț mai mic pentru funcții mai bune ale laptopului, deci vei face economie. Iar dacă ai o afacere și ea necesită mai multe laptopuri, cu atât mai mult. Vei reuși să oferi o calitate bună angajaților tăi cu laptopuri second hand, achiziționate la prețuri mici. Astfel bugetul pentru partea digitală va fi unul pe care firma ta să și-l permită. 

De asemenea, dacă ești freelancer sau la început de drum în afacerea ta, poți alege această opțiune pentru a face economie. 

2. Ce înseamnă refurbished?

Termenul de refurbished vine din limba engleză și înseamnă renovat/ recondiționat/ reamenajat. Acest termen este utilizat într-o varietate de domenii precum imobiliare, fashion, tehnologie, mobilier. 

De multe ori este confundat cu termenul de second hand. Însă între un produs second hand și refurbished există diferențe în ceea ce privește uzura, prețul sau calitatea. Un produs second hand poate deveni refurbished. Un produs second hand poate avea mai multe grade de uzură. Pentru a mai scăpa de unele urme de uzură, produsul poate fi recondiționat sau cu alte cuvinte, refurbished. Desigur, acest lucru poate presupune anumite proceduri care implică unele materiale și poate chiar un expert în recondiționare. Starea unui produs se îmbunătățește prin aceste procedee, iar implicit prețul lui crește. Acest lucru este normal, deoarece diferența de preț dintre produsul second hand și refurbished o reprezintă materialele nou adăugate, timpul petrecut pentru recondiționare, nivelul de uzură mai mic. Există produse care prin acest proces de recondiționare își recapătă valoarea. De exemplu, dacă ai un dulap uzat, vintage, din lemn, cu sculptură sau pictat la mână merită să îl recondiționezi pentru a-i reda frumusețea. Valoarea unor produse poate fi redată prin procesul de recondiționare, iar prețul produsului se poate chiar dubla.

Cu toate acestea, un produs refurbished va fi mai ieftin decât același produs, nou. Practic, un produs refurbished se plasează undeva între unul second hand și unul nou. Acest lucru se aplică și în ceea ce privește gradul de uzură și costul produsului. 

În ceea ce privește partea tehnologică, se aplică aceleași raționamente. Poți achiziționa laptopuri sau calculatoare refurbished cu care să îți desfășori activitatea în firma ta. Ele vor avea prețuri mai mici decât unele noi, dar puțin mai mari decât unele second hand. Depinde de bugetul pe care îl poți aloca. 

3. Care sunt diferențele dintre SH și refurbished?

Termenele de second hand și refurbished sunt adesea confundate. Însă există diferențe din mai multe puncte de vedere. 

Un produs second hand este un produs achiziționat nou, care a fost utilizat de cumpărător. Există desigur mai multe tipuri de produse second hand, care de obicei sunt puse pe categorii în funcție de gradul de uzură. Second hand poate fi un produs utilizat câteva zile sau câțiva ani. Acest lucru depinde desigur de tipul de produs. Dacă e vorba de un tricou, uzura poate înseamna și purtarea lui de două ori. Dacă însă vorbim despre o mașină de exemplu, uzura poate și una de câțiva ani. 

Un produs refurbished este un produs second hand, care a fost recondiționat. Și recondiționarea poate fi făcută în mai multe feluri. Poți investi mai mult sau mai puțin într-o recondiționare. De cele mai multe ori sunt calculate avantajele și dezavantajele în recondiționare. O parte din produsele second hand nu merită să fie recondiționate, deoarece îmbunătățirile aduse nu merită efortul și banii investiți. În schimb, există produse care prin recondiționare recapătă calitățile avute când au fost noi. 

Cele mai mari diferențe sunt:

  • Prețul unui produs second hand va fi mai mic decât al unuia refurbished
  • Gradul de uzură va fi mai mic sau insesizabil la un produs refurbished 
  • Funcțiile unui produs refurbished vor fi îmbunătățile în comparație cu ale unui second hand 
  • Starea generală a produsului refurbished va fi mai bună 
  • Aspectul unui produs refurbished va fi mai bun
  • Durabilitatea unui produs refurbished este mai mare 
  • Riscul de a se defecta este mai mic la un produs refurbished 

4. Laptop second hand vs refurbished

Dacă ai nevoie de unul sau mai multe laptopuri pentru afacerea ta, este bine mai întâi să analizezi ce nevoi ai. Este important să îți faci un plan în ceea ce privește achiziția de laptouri. 

În cazul în care ai nevoie de un singur laptop, nu este greu să alegi unul potrivit. Trebuie să te gândești la funcțiile pe care va trebui să le efectueze. De exemplu, dacă afacerea ta este legată de domeniul foto-video, e important să ai un laptop care să îți ofere ce ai nevoie. Poți opta pentru un laptop cu o capacitate mare de stocare, deoarece fotografiile sau filmările profesioniste sunt de mari dimensiuni. Pe de altă parte, laptopul trebuie să fie performant, deoarece vei avea nevoie de diverse programe de editare ale fotografiilor sau filmărilor. Un laptop de generație mai veche sau unul cu funcții basic nu va putea  face față cerințelor tale. 

Pentru a nu-ți consuma tot bugetul pe laptopul de care ai nevoie, poți alege un laptop second hand sau refurbished. 

Un laptop second hand poate avea un preț mult mai mic decât unul nou. Desigur, trebuie să ai grijă dacă achiziționezi un laptop second hand la gradul de uzură. Fii mereu atent la specificații. Este posibil ca second hand să însemne 2-3 luni de folosire, dar și 2-3 ani. De obicei, cei care comercializează laptopuri second hand oferă informații despre gradul de uzură. 

Avantaje laptop second hand:

  • preț mic
  • funcții peste medie 
  • capacitate de stocare neafectată 
  • raport calitate-preț foarte bun 

Dezavantaje laptop second hand:

  • gradul de uzură 
  • unele funcții sunt afectate
  • risc de a se defecta 
  • durată de viață mai mică a bateriei 

Dacă dorești să alegi un laptop second hand, dar vrei să fii sigur că a fost verificat, poți alege un laptop refurbished. Gama de laptopuri refurbished este special concepută pentru a satisface nevoile clienților. Dacă ești sceptic în a cumpăra un laptop second hand, varianta refurbished ți se potrivește. Ce aduc în plus laptopurile refurbished sunt mai mult decât simple verificări. 

Un laptop refurbished înseamnă un laptop second hand, dar verificat și îmbunătățit. Verificarea unui laptop second hand este primul lucru. După verificare se poate aprecia gradul de uzură și ce componente au nevoie de îmbunătățiri. Există unele componente ce pot fi reparate. Altele însă sunt înlocuite în acest proces, pentru a aduce un plus laptopului. Pe lângă componentele hardware, sunt verificare si cele sofware. Și aici se pot aduce îmbunătățiri, update-uri. 

Avantaje laptop refurbished:

  • raport calitate-preț bun
  • este verificat
  • este îmbunătățit
  • este updatat
  • risc mic de defectare
  • garanție din partea vânzătorului
  • calitate bună la preț mic

Între un laptop second hand și unul refurbished diferențele sunt de preț, dar și de calitate. Dacă dorești să economisești mai mult, un laptop second hand este o alegere bună. Te poți interesa dacă a fost verificat și care este gradul de uzură. Un laptop refurbished este puțin mai scump decât unul second hand, dar mai ieftin decât unul noul. Laptopurile refurbished sunt laptopuri verificate, îmbunătățire, updatate. Poți alege un laptop refurbished mai performant la același preț cu unul nou, dar mai puțin performant. Acesta este marele avantaj. În plus, ai garanția că acel laptop a fost verificat. 

5. Calculator SH vs refurbished

Laptopurile au avantajul de a fi portabile, însă dacă nu te interesează acest aspect, alege un calculator. Poți alege calculatoare second hand pentru angajații tăi, deoarece vor fi utilizate doar în cadrul biroului. 

Poți economisi foarte mult dacă alegi calculatoare second hand. Mai mult, calculatoarele au componente hardware care pot fi înlocuite ușor, în cazul în care gradul de uzură este prea mare. Poți desigur găsi componente tot second hand, dar cu un grad mai mic de uzură pentru înlocuire. 

Avantaje calculator second hand:

  • preț mic
  • funcții peste medie la preț bun
  • posibilitate de a schimba ușor componentele 

Dezavantaje calculator second hand:

  • gradul de uzură
  • risc de defecțiuni 
  • poate fi de generație veche 

Poți la fel de bine să faci economie și cu calculatoare refurbished. Asemenea laptopurilor refurbished, calculatoarele refurbished sunt verificate și updatate. Unele componente hardware pot fi înlocuite în timpul procesului de restaurare. Odată înlocuite, elementele respective vor avea o durată mare de viață și vor îmbunătăți categoric starea calculatorului. Desigur și partea de software este verificată și îmbunătățită dacă este nevoie. Poți adăuga și extra opțiuni pe care specialiștii să le adauge unui calculator refurbished, precum update-uri software sau extinderea garanției. 

Avantaje calculator refurbished:

  • raport calitate-preț bun
  • este verificat, updatat
  • poți adăuga îmbunătățiri 

La fel ca în cazul laptopurilor, poți alege calculatoare second hand sau refurbished, în funcție de nevoi și  buget. Calculatorul refurbished va avea avantaje precum durabilitate, funcții îmbunătățite și un preț bun. 

Concluzie

Așadar, nu este nevoie să ai un buget mare pentru a-ți digitaliza afacerea. Poți opta pentru calculatoare sau laptopuri second hand sau refurbished. Aceste opțiuni te vor ajuta să eficientizezi munca, dar cu un preț bun. De asemenea, poți cu ajutorul acestor opțiuni să alegi dispozitive cu funcții mai avansate, la prețuri mai mici. Acest lucru reprezintă un mare avantaj. Variantele refurbished pot veni la pachet și cu extra update-uri, ceea ce te poate ajuta să obții ce îți dorești de la laptopul sau calculatorul de la muncă. Oferă dispozitive de calitate angajaților tăi și cu siguranță vor fi mai productivi. Digitalizarea este un pas important în orice afacere, iar opțiunile de second hand sau refurbished te pot ajuta chiar dacă nu ai un buget mare. 

PRODUSE RECOMANDATE

Top 3 pachete Calculator + Monitor pentru școală

Timp de citit: 2 minutes

Încă puțin și începe școala… Dragi elevi, nu știm ce fel de an școlar va fi acesta sau dacă se va desfăsura mai mult sau mai puțin online. Noi vrem să fiți pregătiți, astfel că vă oferim un mic top de pachete compuse din calculator cu Windows 10 cu licență și Monitor.

1. Pachet Calculator Refurbished DELL 3020 SFF, Intel Core i3-4150 3.50GHz, 4GB DDR3, 120GB SSD, DVD-ROM + Monitor 19 Inch + Windows 10 Home

Acest pachet este unul de buget ce poate fi folosit în special de cei mai mici dintre voi care nu au nevoie de un calculator cu putere mare de calcul și procesare. Poate fi folosit foarte ușor pentru navigare pe internet, programe office, programe de video-conferință pentru școală precum Zoom și altele.

Avantajele acestui pachet sunt:

  • procesor i3 și monitor de 19 inch – consum redus de energie
  • stocare tip SSD

Pachetul poate fi achiziționat la reducere în acest moment, cu numai 66215 lei – click aici.

2. Pachet Calculator Refurbished LENOVO S510 SFF, Intel Core i3-6100 3.70GHz, 8GB DDR4, 240GB SSD, DVD-ROM + Monitor 22 Inch + Windows 10 Home

Acesta este un pachet bun ca și raport calitate-preț și poate rula o gamă mai largă de aplicații decât precedentul. Calculatorul are preinstalat Windows 10 Home cu licență și având un monitor de 22 inch este mult mai comod de utilizat dacă aveți un birou mare.

Avantajele acestui pachet sunt:

  • procesor i3 de generația a 6-a
  • monitor de 22 inch
  • SSD de 240GB
  • 8GB DDR4

Pachetul poate fi achiziționat la reducere în acest moment, cu numai 1.02340 LEI – click aici.

3. Pachet Calculator Refurbished HP 800 G4 Tower, Intel Core i5-8500 3.00GHz, 8GB DDR4, 240GB SSD + Monitor 22 Inch + Windows 10 Pro

Cel mai bun pachet din acest top are un procesor i5 de generația a 8-a și are preinstalat Windows 10 Pro. Carcasa de tip tower oferă acces foarte ușor la componente și oferă posibilitatea de customizare și îmbunătățiri ulterioare, puteți adăuga foarte ușor un hard disk suplimentar sau o placă video dedicată.

Avantajele acestui pachet sunt:

  • procesor i5 de generația a 8-a
  • carcasa de tip tower
  • Windows 10 varianta Pro

Pachetul poate fi achiziționat la reducere în acest moment, cu numai 2.35450 LEI – click aici.

PRODUSE RECOMANDATE

Curățarea laptopului la tine acasă! Instrucțiuni pas cu pas

Timp de citit: 3 minutes

Productivitatea fiecăruia ține în mare parte de cât de curat și de bine organizat este spațiul de lucru. Regimul hibrid sau remote a făcut tot mai necesară crearea unui mediu propice pentru activitățile noastre profesionale, iar folosirea frecventă a device-urilor a devenit norma pentru multe companii și angajații lor. Acest lucru este valabil în mod deosebit pentru industria IT, dar nici celelalte domenii (financiar, comercial etc.) nu sunt străine de noțiunea de „telemuncă”. Laptopurile se numără printre cele mai utilizate tehnologii în prezent și, prin urmare, acestea pot găzdui o mulțime de microbi, bacterii și urme inestetice.
Asemenea biroului unde ne desfășurăm activitatea, dispozitivele care ne-au fost încredințate de către angajator sau pe care le-am achiziționat au nevoie de curățarea periodică. Praful, petele de cafea, firimiturile sau urmele uleioase sunt printre cele mai comune depuneri pe care le putem găsi pe tastatură, carcasă sau ecran. Câteva produse de curățat și mai puțin de o oră din timpul tău vor fi suficiente pentru a duce sarcina la bun sfârșit. Fiecare pas descris mai jos trebuie efectuat cu atenție, având în vedere sensibilitatea componentelor de hardware.

Dacă întotdeauna te-ai temut de posibilele daune pe care le poți provoca în timpul curățării, în acest articol ai la dispoziție cele mai sigure metode de igienizare. Laptopul tău va arăta ca nou cât ai clipi!

1. De ce ai nevoie pentru curățarea laptopului?

Fie că ai achiziționat de curând un laptop second hand sau vrei să-ți menții dispozitivul într-o condiție bună cât mai mult timp, igienizarea este esențială. Petele și depunerile de praf pot periclita funcționarea corespunzătoare a laptopului și pot contribui la supraîncălzire, de aceea este recomandat să repeți procesul de curățare lunar. Pentru început, asigură-te că dispozitivul este închis și deconectat de la orice sursă de alimentare. Îndepărtează bateria dacă este posibil și ține la îndemână următoarele produse: lavetă sau cârpă din microfibră, spray cu aer comprimat, spray de curățare pe bază de alcool izopropilic, apă călduță, bețișoare cu vată și mănuși de unică folosință (opțional).

2. Cum se face curățarea tastaturii?

curățarea-tastatura

Folosim tastatura în fiecare zi și, inevitabil, aceasta ajunge să depoziteze praf, păr, mâncare, celule de piele moartă și alte elemente străine nedorite. Scapă de ele cu ajutorul spray-ului cu aer comprimat, prevăzut cu un tub îngust care te va ajuta să direcționezi eficient aerul. Poți ține laptopul ușor înclinat astfel încât praful și mizeria să fie îndepărtate rapid și ușor. În continuare, șterge tastele folosind o lavetă din microfibră îmbibată în apă (preferabil nu de la robinet). Asigură-te că laveta este bine stoarsă pentru a nu provoca daune componentelor interne ale laptopului. Folosește bețișoarele cu vată îmbibate în alcool izopropilic pentru a curăța spațiile înguste și petele încăpățânate. Dacă nu reușești să elimini toate reziduurile (firimituri, praf etc.) din tastatură, poți încerca să îndepărtezi tastele dacă modelul de laptop îți permite acest lucru. În caz contrar, mai dă o șansă spray-ului cu aer comprimat, însă nu exagera dacă „invitatul nepoftit” nu vrea să plece. Laptopurile refurbished, second hand sau frecvent utilizate pot prezenta urme ce nu pot fi îndepărtate, așa că nu insista prea mult dacă produsele de curățare nu dau rezultate. Este normal ca orice device să capete popriile „cicatrici” la un moment dat, oricât ar fi de performante.

3. Curățarea ecranului

curățarea-ecranului

Fără îndoială, cea mai sigură metodă de curățare a ecranului sau a monitorului este folosirea unui kit de curățare special. Îl poți găsi online sau în aproape orice magazin de electronice, fiind concepute întocmai pentru ecranul laptopului tău. După caz, asigură-te că produsele de curățare sunt sigure pentru ecranele cu touchscreen. Evită spirtul sau soluțiile de curățare a geamurilor, în special cele pe bază de amoniac, deoarece acestea pot provoca daune în timp. Instrucțiunile de utilizare ale dispozitivului tău pot include o listă cu produsele care nu trebuie folosite pe dispozitiv, așa că asigură-te că ai parcurs-o cu atenție. Dacă nu există pete sau urme persistente pe ecran, folosește o lavetă curată din microfibră pentru a îndepărta praful. Nu pune prea multă presiune și evită mișcările circulare, optând în schimb pentru mișcări pe verticală sau pe orizontală.

4. Cum să cureți sistemul de răcire?

Un sistem de răcire prăfuit poate deveni extrem de zgomotos și ineficient, de aceea este important să-l igienizezi pe cât posibil. Unele laptopuri permit îndepărtarea panoului inferior și accesul la ventilator, baterie și alte componente interne, altele nu, așa că vom trece în revistă ambele situații.

Curățarea atunci când partea inferioară nu poate fi înlăturată se face prin folosirea unui tub cu aer comprimat care să elimine depunerile de praf prin orificiile prevăzute de sistemul de răcire. Dacă ai acces la ventilator, îndepărtează praful cu ajutorul lavetei din microfibră, însă ai grijă să nu desprinzi nicio componentă internă, inclusiv ventilatorul, deoarece acesta este alcătuit din mai multe elemente greu de reasamblat. Suflă cu grijă aerul comprimat pentru a îndepărta restul de praf rămas.

Pe lângă curățarea componentelor de hardware, nici partea de software nu trebuie neglijată. Șterge cu regularitate programele sau fișierele de care nu ai nevoie pentru a nu încărca inutil memoria laptopului pentru performanțe optime.